Organze Tülden Basit Çiçek Yapımı

>> 2 09 2009

Dikiş odamda o kadar çok malzeme birikmiş ki nerde ne var ben bile unutuyorum bazen, şöyle bir toparlayayım derken kermeste değerlendirmeyi düşündüğüm organze çiçekler çıktı ortaya, organze tül parçalarından yapılan çiçeklerin nasıl yapıldığını merak eden olursa aşağıda kağıt üzerinde göstermeye çalıştım.



Kare şeklinde kesilmiş organze parçalarını önce ortadan üçgen şeklinde katlıyoruz sonra o üçgeni tekrar bir üçgen şeklinde katlayıp kırmızıyla işaretlediğim yerlerden teğelliyoruz ve büzdürüp dikiyoruz, aynı şekilde beş tane yaprak yapıp hepsini en alttaki resimdeki gibi üst üste getirerek birbirine teğelleyip hepsini beraber büzdürüyoruz ve dikiyoruz...(model kağıt olduğu için 5. resimde yaprakların açık olarak birleştirildiğine aldanmayın önce tek tek büzdürülüp sonra diğerleriyle birleşecekler)... daha sonra göbek kısmına pul ya da boncuklar işleyip orta kısmını oluşturuyoruz.

Bu çiçekler üst resimde de görüldüğü gibi oldukça büyük boyutlarda, isteyen bunları istediği boylarda yapabilir.

Bu tür süslemeleri istediğiniz her yerde kullanabilirsiniz, yatak örtüsü, kırlent,masa örtüsü ya da banyo paspası aklınıza ne gelirse gayet şık ve gösterişli oluyor. Yaprakları birleştirmeden tek tek kullanarak çiçeklerin etrafına yaprak olarakta kullanabilirsiniz.

13 yorum var Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sen de yaz Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ:

*ayliz* 2 Eylül 2009 22:12  

kurdalem olsa denerdim hemen artık yapmak istediklerimi ertelemek istemiyorum

ellerinize sağlık çok zarif görünüyorlar

eylulbahcesi 2 Eylül 2009 22:29  

teşekkürler ayliz..bu çiçekleri kurdeleden de yapabilirsin elbet daha küçük çiçeklerin olur ama kurdele şart değil burdaki gibi artık tül parçalarından ya da kumaş parçalarından da çok güzel olur..

lemaninignesinden 2 Eylül 2009 22:42  

HARIKA ANŞATMIŞIN CANIM ÇOK AMAÇLI HER ŞEYEDE KULLANILIR BUNLAR ELLERINE SAGLIK GÖNÜLLÜ ÇALIŞMANDAN DOLAYI KUTLARIM BU ARADA

gümüşlerin hobi dünyası 2 Eylül 2009 22:47  

çok güzel olmuşyapılışını da çok güzel ve kolay anlatmışsınız.elinize sağlık

neduk 3 Eylül 2009 00:47  

Çok güzel anlatmışsınız.Görünüşünden bu kadar kolay yapılabildiğini düşünemiyor insan.Denemek için sabırsızlanıyorum.Elinize sağlık.

GÖNÜLDEN ELE 3 Eylül 2009 01:17  

organze çiçekleri seviyorum.her derde deva gibiler.
sevgilerrrr

krizantem 3 Eylül 2009 01:31  

Canım benim ne zamandır bu çiçeklerden yapmak istiyordum, iyi ki vermişsin nasıl yapıldığını. Çok çok güzel olmuşlar, elllerine sağlık...

uzmanamator 3 Eylül 2009 09:58  

Ne kadar da zarif görünüyorlar ablacım ellerine sağlık ben daha parçacıklarımı birleştiriyorum :)

NoEngel 3 Eylül 2009 10:12  

Selamlar,
Yine çok güzel bir çalışma olmuş.Renk açısından beyaz daha bir hoş olmuş. Emeğinize sağlık.

Ayça 3 Eylül 2009 10:21  

Anlatım o kadar pratik ve anlaşılır ki çok teşekkürler. Ben de dahil, pek çok kişinin işine yarayacak güzel bir bilgi. Sevgilerimle, Ayça.

d@li 4 Eylül 2009 19:35  

çok güzel olmuş. Çokda güzel anlatmışsınız. Emeğinize sağlık.

Yelda 4 Eylül 2009 21:58  

Bu çiçeklerden ben çok yapıyorum ama birleştirme aşamasında üstüste bindirerek dikmemiştim hiç
Birdahakileri buşekilde deneyeceğim
Teşekkürler ayrıntı için
Ellerine sağlık

madammoda 6 Eylül 2009 02:21  

Cok tatlilar ama yapilisi pek anlayamadim, saatten galiba durdu benimki ;)))

Yorum Gönder

Lütfen adsız yorum yazmayın! muhattabımızın bir adı olması iletişim kurmamızı kolaylaştırır.
Blog sahibi değilseniz ya da google hesabınız yoksa Adı/URL yazan kısma sadece adınızı yazıp url yi boş bırakabilirsiniz.
Yorum Bırakan herkese teşekkürlerimle...

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP