Katlı Yakma Çiçek Nasıl Yapılır?

>> 6 05 2010


Bir önceki posttaki yeşil organze çiçekli havlu takımının yakma çiçeğinin yapılışını araya zaman girmeden sıcağı sıcağına anlatayım dedim, araya zaman girince unutuyorum ya da aşamaları fotoğraflamaya üşeniyorum:)



1- Kumaşı tek tek değil bir seferde tüm yaprakları çıkartmak için katlıyoruz.

2-
Ortadan iğnelediğimiz kumaşı tam yuvarlak değil hafif elips şeklinde kesiyoruz.

3-
Katkat kestiğimizde tüm yapraklar aynı boyda bir seferde kolayca kesilmiş olur.

4-
Yaprakları çakmakla hafifçe kenarlarından yakıyoruz, az altından tutunca daha kıvrık oluyor, yakarken mum kullanmıyorum çünkü siyah is lekesi bırakıyor.



1- İlk fotodaki gibi yaprakları kenarları üst üste gelecek şekilde iğneleyip teğel şeklinde birbirine dikiyoruz, ben ilk sırada 5 yaprak kullandım.
burda dikkat! elips kesilen yapraklar dik değil yan koyulacak.

2-
Dikişini teğel gibi yapmak yeterli sık dikişe gerek yok.

3-
Altta diktiğimiz 5 yaprağın üstüne bu sefer 4 yaprak koyup aynı şekilde iğneleyip teğel şeklinde dikiyoruz.

4-
Sonraki katta yaprak sayısını 3 e düşürüyoruz.

5-
Son sırada sadece iki yaprak kullanıyoruz, tercihe göre ortadaki iki yaprağı diğerlerinden biraz daha küçük boyutlarda kesebilirsiniz.

not: ben bu şekilde yaptım siz yaprak sayısını ve katını arttırabiklirsiniz, isterseniz her katta yaprakları eksiltmeyebilirsiniz, nasıl bir çiçek istiyorsanız katları ve yaprakların sayısını ona göre ayarlayabilirsiniz.

Sola Hizala

1- Çiçeğin orta kısmına tohum yapmak için tüle sarılmış boncuk kullanıyorum, tüle sarma sebebim yaprakları tohuma doğru toparlamak istediğimde tülün üst kısmından iğneyi geçirip çekebilmek için, tül olmazsa çiçeğimiz açık kalır ortada sadece boncuğu olur.

2-
Fazlalık olan tülü kesiyoruz.

3-
Önce düz şekilde tam ortaya boncuğu dikiyoruz, iğneyi yarı cm açıktan çıkarıyoruz .

4-
Boncuğun yarım cm açığından çıkardığımız iğneyi boncuktaki tülün tam tepesinden değil ama yukarı yakın bir yerinden geçirip çektiğimizde yapraklar tohuma doğru çekilmiş olıuyor.

5-
Birkaç noktadan aynı toplama işlemini yapıp çiçeğimizi bitiriyoruz.

6-
Son fotoğrafta organze değil normal şifon tül kumaşından yaptığım çiçek var, eğer kumaşınız organze olmazsa yapraklar kıvrık değil düz oluyor son fotodaki gibi, yeşil havlumda yaptığım çiçekte kıvrık değil düz olmuştu bu şekilde de gayet güzel oluyor.

16 yorum var Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sen de yaz Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ:

Sibel'in hobi dünyası . . . . . . 6 Mayıs 2010 09:00  

Harikasın arkadaşım yaaa, çok da güzel detaylı anlatmışsın, şimdi senden aldığım hevesle hemen bir yakma çiçek işine başlıycam inş. bugün. Teşekkürler hem anlatımın için hem de verdiğin gaz için canım :D Sevgiler...

BirSen 6 Mayıs 2010 10:21  

Anlatim harika olmu$!
Te$ekkürler canim..:)

derya 6 Mayıs 2010 10:23  

Canım harikasın detayları anlattığın için sonsuz teşekkürler
kocaman öpüyorum...

GÖNÜL 6 Mayıs 2010 10:40  

çok güzel anlatmışsın süper...

ada ve deniz 6 Mayıs 2010 11:28  

çok güzel anlatmışsın teşekkürler

hürriyetdurul 6 Mayıs 2010 12:43  

çok güzel bir anlatım sağol canım ellerine sağlık

sibel 6 Mayıs 2010 18:10  

ellerine sağlık güzel bir paylaşım.sevgiler

MARİFETLİ PERİ 6 Mayıs 2010 18:41  

Çok hoş bir çiçek eline sağlık. Çok da güzel anlatmışsın. Teşekkürler.

Nihan 6 Mayıs 2010 19:32  

havlularının hepsi birbirinden güzel.bu da harika.selamlar

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ 6 Mayıs 2010 20:29  

Çok güzel izah etmişsin cano eline sağlık

sesiber 7 Mayıs 2010 11:38  

Ne güzel projeler hazırlamışsın arkadaşım, harikasın. Ellerine emeğine sağlık.

Yeşim 7 Mayıs 2010 13:23  

Ne güzel anlatmışsın canım teşekkürler :)

handcrafttime,  30 Mayıs 2010 14:02  

Verdiğiniz yanıta çok teşekkür ederim.Bir yığın iş arasında bana kendimi iyi hissedeceğim bir cevap yazmanız.....
Sizi böyle de olsa tanımak,bende iyi duygular uyandırdı.İyi ki varsınız...
Güzel günleriniz çok olsun.

Adsız,  18 Ekim 2010 20:52  

selda
çok gzl anlatmışsınız ama bn şunu anlamadım teğel yaparkan yaprak ları tek tek birleştirip ipi öle mi koparıyorsunuz yoksa ipi hiçkoparmadan hapsinimi teğelliyorsunuz rica etsem anlatır mısınz

♥eylulbahcesi♥ 19 Ekim 2010 18:18  

selda ipi hiç kopartmıyorum hatta orta boncuğunu da aynı iple dikiyorum

alaca 12 Ocak 2012 18:09  

Harika anlatmışsınız,pratik var. çokk teşekkürler..

Yorum Gönder

Lütfen adsız yorum yazmayın! muhattabımızın bir adı olması iletişim kurmamızı kolaylaştırır.
Blog sahibi değilseniz ya da google hesabınız yoksa Adı/URL yazan kısma sadece adınızı yazıp url yi boş bırakabilirsiniz.
Yorum Bırakan herkese teşekkürlerimle...

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP