Dikiş Makinem Ve Makine Ayakları

>> 1 04 2012

Emektarım benim, tam 30 yıldır bizimle ve geçen hafta ilk bakımını gördü, inanılmaz değil mi? Tam 30 yıl önce Almanya'dan dönüş yaparken getirmiştik, ilk yıllar senede bir kaç kez açılırdı ama son yıllarda, hatta benim elime düştükten sonra garibim tam performans çalışır oldu.
Benim makinem eskidir ama şimdikilere taş çıkartır, Onu Almanya'dan getirdiğimizde Türkiye'de bu tür makineler daha yoktu, şu kara kafalı, ayakla çalışanlar vardı sonradan onlara motor takmaya başladılar ve daha sonra da bu modern tasarımlılar ortaya çıktı.

Onu annemden alıp eve getirdiğimde ipliğinin nereden hangi sırayla takıldığını bile bilmiyordum, az kahrımı çekmedi, makine kullanmayı onunla öğrendim ve en kötüsü de kendi kendime öğrenmemdi, o yüzden kurcalanmadık yeri üzerinde denenmedik hiç bir şey kalmadı, yine de dayandı beni hiç yarı yolda bırakmadı.

Makinemin üstünde gördüğünüz piko desenlerinin dışında onlarca farklı desen yapan tabletleri vardı, malesef bi şekilde kayboldular ( en son çocukken onlarla oynadığımı hatırlıyorum muhtemelen kaybolma sebebi yine benim) tabi dikiş ayakları da öyle, bu yüzden yıllardır değişik ayaklar bulamadığım için her işimi normal baskı ayağıyla yapmaya çalıştım, geçenlerde bakıma götürdüğüm pfaff servisi eski model olduğu için ayaklarının olmadığını ama yapı olarak singerlerin ayakların uyabileceğini söyleyince havalara uçtum, soluğu singer bayisinde aldım, hemen denemek için bir ayak aldım veee ta taaaamm ....olduuu.

Hazine bulmuş kadar mutlu oldum ve ertesi gün bir kaç ayak daha aldım, meğer değişik ayaklarla çalışmak ne büyük kolaylıkmış, düz ayakla kenar kıvırmak, kapitone yapmak, aplike yapmak, fırfır yapmak meğer ne çok zorlamış beni, şimdi anladım.



İlk alıp denediğim ayak aşağıdaki büzgü ayağı, kumaşı dikerken büzüyor ve güzel fırfırlar yapıyor, bazen ayarı bozuluyor ama sonra düzeliyor, neden bozulduğunu ve neden düzeldiğini hala çözemedim, düz dikiş ayarının solda olanıyla dikilince büzüyor sağdaki nedense aynı sonucu vermedi.

Diğeri evde varmış bir yerlerden gelmiş kimin olduğu hakkında en ufak bir fikrim yok, kermes dönemi karışıklığından kalma kıvırma ayağı, onun kullanım talimatını da singer bayiinden aldım, kumaşı üstteki bombeli yere doğru kıvrık tutarak dikmek gerekiyormuş, ince ve tülbent kumaşlarda ince kıvırma için çok başarılı, kalın kumaşta ve kalın kenar kıvırması yaptığını gördüm ama istikrarlı devam edemedim sonraya erteledim tekrar deneyeceğim.

Bu da en çok sevdiğim açık ayak, aplike yapmak için çok uygun, arası açık olduğundan nereyi sardığınızı rahatça görüyorsunuz, dönüşlerde ve kıvrımlarda henüz acemiyim ama bir şekilde tekniğini çözerim yakında.

Ve serbest dikiş ayağı, bunu da hep merak ederdim, özellikle altında elyaf olan kumaşları desen vererek dikmekte başarılı, her tarafa çok rahat gidiyor dönüyor hatta geri dikiyor, kapitone, patcwork, yorganlama işlerinde büyük rahatlık sağlar, çizilen deseni rahatça uygulayabiliyorsunuz, tam kontrol sağlanması için biraz el alışkanlığı istiyor.

18 yorum var Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sen de yaz Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ:

sezobigo 1 Nisan 2012 15:54  

benimde dikiş makinam singer ama acemi olduğumdan ayaklarını tek tek almamıştım sizin yazdıklarınızla heves ettim valla:)
takibe devam sizi baklamım neler öğreneceğim daha.
sevgiler

ÖRGÜÇANTAM 1 Nisan 2012 19:07  

canım butonların hayırlı olsun:))
bu marka makineyi ablam herzaman tavsiye eder yeni alacaklara. singerlere nazaran çok daha randımanlı bir kullanımı var. (ablamda da vardı kullanmıştım.
o kıvırma ayağını ben çok kullanıyorum(benim makinem sanayi Bernina) düz dikişte ise, normal kıvırma ziğzag dikişte ise, nervürlü bir kıvırma oluyor.
Birde ben tülbent oyalıyan arkadaşlarıma ilk sırasını makinede çekiyorum bükme işi hazırca oluyor tülbent-yazma kenarlarını yaparken zigzag ayarında kumaşın iyice kenarına yakın hafifçe kıvırınca aynı elde yapılmış zürafa denilen iş çıkıyor:)
eksik parçalarını paff bayilerinde de bulabilirsin.

ilk karedeki ayağın ne işe yaradığını bilmiyordum ilk fırsatta deneyeceğim:).
sevgiler canım

Adsız,  1 Nisan 2012 20:27  

ben senin baykuşunu cektimm hahahahaha ohhhhhhhh canıma degsin..

seda,  1 Nisan 2012 23:10  

Bu ayaklar gerçekten çok kolaylaştırıyor dikişi:) Ben de neredeyse hepsini aldım fakat büzgü ayağını görünce şaşırdım şimdi. Singerde yoktu buralarda böyle bir ayak. Singer değil sanırım.Rica etsem fiyatını ve markasını yazar mısınız? Çok güzel projelere bu emektarla imza atacağınız ve bizimle paylaşacağınız yazıları bekliyor olacağım.
Sevgiler..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ eylulbahcesi Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 1 Nisan 2012 23:21  

sezobigo kesinlikle almalısın işin kolaylaşır

ÖRGÜÇANTAM şu zürafa görüntüsünü merak ettim deneyeceğim sağol canım

seda ayakların hepsi singer hatta yeni aldım fiyatları 10 tl..singerde bulamadıysan ellerinde kalmamış ya da getirtmemiş olabilirler istediğin ayağı sipariş verirsen mutlaka getirirler

ve adsız sündüs sen benim baykuşumu çektin yazdım ben bunu kenara

comet70 2 Nisan 2012 00:53  

benimde dikiş makinem almanyadan annem rahmetli alıp getirmişti vefatından sonra ben aldım hatıra olsun diye gelgelelim düz ayak ve fermuar ayağından başka ayakları tanımıyorum bu yıl ilk kursada başladım benim için bu verdiğiniz bilgiler çok faydalı oluyor çok teşekkür ederim

seda,  18 Nisan 2012 16:46  

Merhaba,
Fırsat buldukça sizi takip ediyorum, tebrik ederim çok güzel bir blog. Benim dikiş serüvenim de birkaç yıla dayanıyor. Sıfırdan başladığım için çok fazla araştırma yapıyorum.Annemin makinası vardı ama bizim evde bir iki dolap örtüsü dışında dikiş makinası sesi pek olmazdı.. Benim annemin makinası pfaff sizinkinden eski bir model(sadece zigzag ve düz dikişi var), benimki ise singer 2273. Bundan 1,5 sene önce falan makinamın birçok ayağını aldım(belki ilerde bulamam düşüncesiyle) deneye yanıla öğrendim kullanmayı. Fakat geçen aylarda annemin makinasının ayaklarını kendi makinamda denedim ve uyumlu olduğunu görünce piyasadaki tüm firmaların ayaklarını araştırmaya başladım. Mesela yeni aldığınız büzgü ayağı singer değil gerçekten, singerin hiçbir kataloğunda yok ama janome'da var ve janome'un sitesine girerseniz tüm fiyat listesini aksesuarlar bölümünde görürsünüz. Ben ilk gittiğimde uyar mı uymaz mı korkusuyla janome'dan 4 tane ayak aldım ve uyunca overlok ayağı, plise ayağı, biye ayağı, boncuk ayağı vs. hepsini aldım. Hepsi çok güzel ve fiyatları diğer markalara göre çok çok çok uygun. Özellikle aldığınız fiyatı duyunca bunu söyleyebilirim. Size tavsiyem makinanızın ayak aparatını sökün, büyükçe bir fotoğrafını da çekin, ayak bölümünün ve mekiğin ve bir janome yetkili servisi bulun. Makinanıza uyumlu olabilecek bir sürü ayağa sahip olabilirsiniz. Araştırmalarım devam edecek:)Şimdi sıra iğnelerde, ve iğne çeşitleri ile yapılabilecek yeni güzelliklerde..
Sevgiler..

seda,  18 Nisan 2012 16:47  

Bu arada seda adıyla başka bir arkadaş daha varmış, şimdi farkettim. Karışıklık olmasın:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ eylulbahcesi Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 18 Nisan 2012 21:23  

seda teşekkür ederim..benim gibi deneye deneye öğreniyorsun demek çok güzel..büzgü ayağını singer yeni çıkartmış o yüzden bazı kişiler henüz haberdar değil...janome bana uyarsa şahane olur dediğin gibi bir bakayım boncuk ve biye ayağını istiyorum aslında..geçen gün sülfile ayağı,nervür ayağı ve fermuar ayağı da aldım..bir de çift dikiş için iğne aldım benim de araştırmalarım devam edecek ilginç bir şeyler bulursan paylaşmayı unutma :D

comet70 28 Nisan 2012 18:20  

arkadaşım kısmetse bende önümüzdeki hafta istanbula gelicem oğlanın okul işleri var hazır gelmişkende alışveriş yapayım istiyorum senden bu konuda yardım istiyorum mesela dikiş makinası ayaklarını nerden bulabilirim ve dikiş üzerine kalem vs aparatlardanda almak istiyorum birde uygun yüncü bildiğin yerler varsa yardımcı olursan çok memnun olurum makinamda singer seninde dediğin gibi almanyadan gelmelerden hatta bloğuma resmini koymuştum bir ara şimdiden çok teşekkürler arkadaşım sağlıcakla kal kolay gelsin

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ eylulbahcesi Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 29 Nisan 2012 13:06  

singer bayisi yok mu senin geldiğin şehirde oralarda var ayaklar maltepeye gelince tarif ederim sana

yasemin,  15 Ocak 2013 17:44  

ben bugün sırf bu sitede yazma kenarı kıvrılıyor yazıyor diye gittim makina ve ayağı aldım makinam singer plakalıladan bu dikişi kaç numaralı plaka ile sağlayabilirim yardımcı olurmusunuz artı birde yazmayı nasıl kıvırdığınızı zürefa gibi duran şekli resimle göstrebilirmisiniz? şimdiden teşekkürler

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ eylulbahcesi Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 17 Ocak 2013 11:07  

yasemin hanım plakayı bilmiyorum ben klıvırma ayağı takıyorum fotoğrafta nasıl yaptığımı detaylı gösterdim zaten üstteki bombeli yere doğru kumaş kenarını kalkık tutuyorsunuz o kendisi kıvırıyor zigzag ayarında yapacaksınız başka kumaşta elinizi alıştırın sonra tülbente deneyin tabi tülbentte iğneyi ince tutun ve zigzag ayarını sıklaştırın biraz

hüseyin koca 4 Mart 2013 01:35  

merhaba bende bışe sormak istiyorum cok merak ediyorum lütfen yardımcı olurmusunuz bazı makinalarda bu tip ayaklar igneyle beraber kalkıp iniyor o makinaın bir özelligimi nasıl kalkıp inmesini saglıyoruz. ayaklar bu dikiş işinde cok önemli herhalde ayak olmadan dikiş yapılamazmı

hüseyin koca 4 Mart 2013 01:36  

merhaba bende bışe sormak istiyorum cok merak ediyorum lütfen yardımcı olurmusunuz bazı makinalarda bu tip ayaklar igneyle beraber kalkıp iniyor o makinaın bir özelligimi nasıl kalkıp inmesini saglıyoruz. ayaklar bu dikiş işinde cok önemli herhalde ayak olmadan dikiş yapılamazmı

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ eylulbahcesi Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 4 Mart 2013 08:21  

hüseyin koca dediğiniz makinenin özelliğidir Sanırım benim makinemde yok bilmiyorum.....ayaksız dikiş olmaz yapılan her dikişin ayrı ayag vardır ama normal baskı ayağı bir çok işe yarar diğerleri olmasa bile tek bu ayakla bile bir çok İş yapılır

Ahde Vefa 30 Eylül 2013 17:02  

güle güle kullanın konuya yaklaşık 1 yıl olacak ama bu post yeni makina almış biri olarak beni mutlu etti

yalnız benim ufak bi sorunum var ki BÜZGÜ ayağını aldım bi heves başına oturdum işe yaramadı yapamadım 2 büzüp sonra düz dikiş yapıyor :(

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ eylulbahcesi Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 30 Eylül 2013 17:27  

Gule gule kullanin makinenizi..makinenizi aldiginiz yerden yardim isteyin markalar makine alanlara kullanim egitimi veriyorlar

Yorum Gönder

Lütfen adsız yorum yazmayın! muhattabımızın bir adı olması iletişim kurmamızı kolaylaştırır.
Blog sahibi değilseniz ya da google hesabınız yoksa Adı/URL yazan kısma sadece adınızı yazıp url yi boş bırakabilirsiniz.
Yorum Bırakan herkese teşekkürlerimle...

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP